Tweedaagse training ‘Marketing voor Wandelcoaches’
‘Marketing’ en ‘wandelcoaches’… het lijken woorden die niet samen in één zin passen. Laat staan in de naam van een van onze trainingen. En tóch hebben we deze training ontwikkeld.
Marketing roept soms zorgelijke en verwarrende emoties op bij wandelcoaches. Want veel wandelcoaches denken: “Marketing is zó anders dan wandelcoaching”, “Ik wil me niet opdringen” of “Ik houd niet van verkopen”.
Juist daarom krijgt marketing veel aandacht in onze Wandelcoach Opleiding. Want we willen niet alleen dat jij als deelnemer de beste wandelcoach wordt: we willen ook dat je erin slaagt een goedlopend wandelcoachbedrijf op te bouwen…
…maar wel op een manier die bij jou als wandelcoach past – en bij jouw unieke persoonlijkheid, visie en manier van werken. Want gras groeit niet harder door eraan te trekken – maar wel door de juiste omstandigheden te creëren.
Om die reden hebben we de aparte, tweedaagse training ‘Marketing voor wandelcoaches’ ontwikkeld, die je ook búiten onze reguliere Wandelcoach Opleiding kunt volgen. Op deze pagina lees je er alles over en kun je je aanmelden voor deelname.
Marketing voor wandelcoaches is niet eng…
Want marketing kan ook zijn: authentiek communiceren, goed zijn in je vak en je waarde kennen. Hoe zou het zijn als je het gewoon dicht bij jezelf en bij je klant houdt?
Zie het als een vorm van empathie: je laat zien dat je je aanstaande klant begrijpt en weet waar hij of zij nu staat.
Dat doe je niet alleen door te zeggen: “Ik begrijp waarmee je worstelt”. Het is óók nodig dat je concreet benoemt waar die worsteling uit bestaat en wat het verlangen is. Als je het zo aanpakt, staat dat niet ver van je werk als wandelcoach af.
Laat zien dat je begrijpt waar je klant mee zit, daar gaat het om.
Over onze training ‘Marketing voor Wandelcoaches’
Onze tweedaagse training Marketing voor Wandelcoaches is géén samenraapsel van allerlei snelle ‘one size fits all’ marketingmodellen.
We hebben deze training speciaal voor wandelcoaches ontwikkeld in samenwerking met Anneke Dekkers, de expert in ‘vriendelijke marketing’. Zij is ook je docent in deze training.
De marketingmethodes die je je in deze training eigen gaat maken zijn:
- 100% vriendelijk voor jezelf
- 100% vriendelijk voor je mogelijke klant
- en 100% vriendelijk voor je wandelcoachbedrijf
Wat leer je in deze training?
De training bestaat uit twee dagen waarin je samen met Anneke aan de slag gaat om een sterk fundament te leggen voor succesvolle marketing die past bij jouw stijl van communiceren. We richten ons daarbij op zowel offline marketing als online marketing.
Dag 1: Offline marketing & je marketingactieplan
Op dag 1 ga je aan de slag met de basis van je marketing en belangrijke offline onderdelen van je marketing:
- Ontdekken en definiëren van jouw marketingstijl
Je ontdekt welke marketingstijlen bij jou passen, zodat je weet wat je meer of juist minder kunt doen in je marketing. Zo voelt marketing nooit ongemakkelijk of geforceerd voor je, maar als iets dat je kunt – en graag wilt – doen vanuit je eigen sterke punten. En zo spreek je ook de klanten aan die bij je passen.
. - Je startpositie in de markt
Een vaak vergeten onderdeel in veel marketingopleidingen is om te kijken waar je nu staat in ‘de markt’. Wat is je positie? Naar aanleiding van die positie kun je beter je strategie bepalen en de daarbij horende marketingactiviteiten ondernemen – in je eigen stijl.
. - Je onderscheidende visie op probleem van de klant
Met behulp van een simpel format, een andere deelnemer en de natuur, verwoord je je visie op het probleem van de klant, en jouw route naar de gewenste oplossing voor de klant.
. - Offline marketing: echte ontmoetingen met echte mensen
Het wordt wel eens vergeten, maar marketing is uiteindelijk gewoon communicatie – ook in het echt en persoonlijk. Ontdek hoe je jezelf met behulp van echte ontmoetingen zichtbaar maakt in de markt en een relatie opbouwt met je mogelijke klanten.
. - ‘Hub marketing’
Een van de beste manieren om je via echte ontmoetingen neer te zetten in je markt is ‘hub marketing’. Denk aan spreken op bijeenkomsten, het geven van workshops, ontmoetingen met interessante mensen… de klein- of grootschaligheid van hub marketing heb je zelf in de hand.
Dag 2: Je online marketing route
Op dag 2 creëren we een online marketing route waar jij en je mogelijke klant blij van worden.
- Je website: in de schoenen van je ideale klant
Uitgangspunt is dat je online goed gevonden wordt én dat je je mogelijke ideale klant online iets te bieden hebt – zelfs al vóórdat hij of zij klant bij je wordt. We besteden daarom ook specifiek aandacht aan het bedenken en maken van een give-away binnen de online route die je mogelijke klant aflegt.
. - Wandeling door je website
We wandelen samen door je website, en bekijken die door de ogen van jouw ideale klant. Wat wil je mogelijke klant zien, lezen en voelen op jouw website? Hoe maak je duidelijk wat de volgende stap kan zijn? Hoe moedig je je mogelijke klant aan om die stap ook daadwerkelijk te nemen – op een vriendelijke, natuurlijke manier?
. - Informeren, enthousiasmeren en activeren
We nemen een aantal websites van deelnemers onder de loep om te onderzoeken wat van wezenlijk belang is op jouw website als wandelcoach. Daarbij kijken we hoe je je bezoeker informeert, enthousiasmeert, activeert.
Vóór, tussen en na de trainingsdagen
Al voor de eerste dag ontvang je een link naar een online test waarin je jouw persoonlijke marketingstijl ontdekt. Zo verschijn je op dag 1 al voorbereid aan de start.
Ook tussen de twee trainingsdagen oefen je met de opgedane kennis en na afloop van de training is er extra aandacht voor follow-up.
Wat ontvang je als deelnemer aan de training Marketing voor Wandelcoaches?
Vooraf:
- Het E-book over vriendelijke marketing
- De marketingstijlentest
Als naslagwerk bij dag 1:
- Het E-book hubmarketing (in het Engels)
Tussen de twee dagen in:
- Het E-book en werkblad over het maken van je give away
- Een heldere huiswerkopdracht waarmee je lekker aan de gang kunt
En gedurende de dagen:
- Checklists en templates, gebundeld in een werkdocument per dag
Hands-on aan de slag… en naar huis met je eigen stappenplan
Tijdens de trainingsdagen van Marketing voor Wandelcoaches ga je heel hands-on met Anneke aan het werk. Er wordt gewerkt met een kleine groep van maximaal 12 deelnemers, zodat er ruim voldoende tijd en aandacht is voor ieders vragen.
Afhankelijk van je stijl, visie en persoonlijkheid werk je misschien graag met een concreet stappenplan, of ben je juist meer iemand die liever wat spontaner en organischer werkt.
Het kan allebei: je kunt tijdens de training een haalbaar, concreet en aantrekkelijk plan maken voor je eigen marketing. Is dat minder je stijl? Dan weet je in ieder geval uit welk arsenaal van mogelijkheden je kunt putten om je marketing op je eigen wijze in te vullen.
Na de training Marketing voor Wandelcoaches weet je…
- … wat de principes zijn van vriendelijke marketing en hoe die voor jou van toepassing zijn, zodat je een goed alternatief hebt voor ‘pusherige’marketing
. - … wat je eigen marketingstijl is en hoe je die toe kunt passen, zodat je kunt doen wat bij jou past
. - … hoe je de relatie met (mogelijke) klanten opbouwt en uitbouwt, waardoor je werkelijk weet wat voor jouw klant belangrijk is
. - … hoe groot je netwerk is en wat je daar mee kunt, zodat je marketingacties logischer en leuker worden
. - … hoe je met vriendelijke marketingstrategieën ideale klanten voor je wandelcoachbedrijf aan kunt trekken
Voor wie is deze training?
Voor wandelcoaches, uiteraard. ? Maar om dat wat meer te specificeren: deze training is geschikt voor zowel beginnende als meer gevorderde wandelcoaches.
Heb je nog geen website, maar wil je die wel gaan (laten) maken? Dan is deze training perfect om het meteen goed te doen.
Heb je al wel een website? Dan leer je in deze training hoe je die website beter en effectiever voor je wandelcoachbedrijf kunt laten werken.
Bovendien is er – door het beperkte aantal deelnemers – alle tijd voor jouw specifieke vragen.
Waar, wanneer & hoe laat?
Waar?
De training vindt plaats op de mooie, groene locatie van De Veldkeuken Oud-Amelisweerd aan de Koningslaan 11a in Bunnik, bij Utrecht.
Duur & tijd?
De training beslaat twee dagen op locatie, met enkele weken ertussen. Vooraf en tussen de trainingsdagen kun je al aan de slag met voorbereidende opdrachten, oefeningen en praktische uitvoering. Ook na de training is er ruimte voor extra follow-up. Beide dagen duren van 10:00 uur tot 17:00 uur, en je bent vanaf 9:30 uur welkom. Koffie, thee en lekkers staan al voor je klaar en we trakteren je op beide dagen op een lekkere lunch.
Wanneer?
We informeren je graag over de nieuwe data via ons e-zine.
Wat is je investering?
Je investering voor de training ‘Marketing voor Wandelcoaches’ bedraagt € 850. Heb je echter onze Wandelcoach Opleiding al gevolgd, dan krijg je als bestaande klant van Het Coach Bureau € 200 korting: je betaalt dan slechts € 650 (als erkend opleider zijn onze trainingen vrij van btw).
Hiervoor krijg je:
- Twee inspirerende én gezellige dagen met marketingexpert Anneke Dekkers en een kleine groep mede-wandelcoaches
- Behapbare kennis en vaardigheden die je – op je eigen manier – praktisch kunt toepassen in de marketing van je wandelcoachbedrijf
- Duidelijk inzicht in wat jij kunt doen én laten in het werven van je ideale klant en laten groeien van je bedrijf en omzet
- Heel specifieke informatie, zoals de beste ‘wandelroute’ door je website en de voor jouw bedrijf beste give-away
- Veel persoonlijke aandacht, we houden de groep bewust klein om die reden
- Een concreet, persoonlijk en op jouw stijl afgestemd stappenplan als houvast voor je marketing
- Volop materialen en trainingscontent als handig naslagwerk voor na de training
Doe je mee?
Voel je dat het tijd is om meer aan de marketing van je wandelcoachbedrijf te gaan doen? Ben je een beetje klaar met alle hypes en kretologie van ‘marketinggoeroes’ die dagelijks over je worden uitgestort? En wil je ontdekken hoe je gericht en met resultaat, maar wel op een vriendelijke, eigen manier marketing voor je kunt laten werken?
Je bent van harte welkom bij een van de eerstvolgende edities van deze training. We houden je graag op de hoogte van nieuwe data via ons E-zine.